Persbericht nieuwe Straumann-Implantaten

IJsselstein, oktober 2013

NIEUWE STRAUMANN-IMPLANTATEN VERMINDEREN INVASIEVE BEHANDELING

Straumann introduceert Roxolid SLActive-implantaten voor alle implantaatlijnen, in alle diameters en lengtes. Dit kan tandheelkundige professionals helpen om botaugmentatieprocedures te vermijden, trauma en pijn bij de patiënt te verminderen en kosten te besparen. De sleutel tot de nieuwe implantaten is het unieke materiaal Roxolid. Dit materiaal is aanzienlijk sterker dan puur titanium1, het meest gebruikte materiaal voor tandheelkundige implantaten. Daarnaast heeft Roxolid, in combinatie met het SLActive-oppervlak, in een preklinisch onderzoek2 superioriteit in osseo-integratie getoond in vergelijking met andere materialen van hoge sterkte.

Straumann heeft eind 2009 Roxolid wereldwijd geïntroduceerd voor haar 3.3 mm implantaten. Deze zijn ontworpen voor tandvervanging waarbij de interdentale ruimte of het botvolume beperkt is. De ervaring die is opgedaan in een uitgebreid klinisch onderzoek is voor Straumann de basis om al haar implantaten te voorzien van Roxolid. Het doel is behandelingen minder invasief te maken en implantaatbehandelingen voor patiënten met een beperkt botvolume mogelijk te maken.
Daarom zijn de Straumann Soft Tissue Level en Bone Level-implantaten nu verkrijgbaar in Roxolid met een diameter van 3.3, 4.1 en 4.8 mm. Al deze implantaten beschikken over het SLActive-oppervlak voor een snellere osseo-integratie en zijn voorzien van het nieuwe Loxim™ transfer piece voor meer gebruiksgemak.

4mm korte implantaten: verticale ruimte is niet langer een beperking
De 4mm korte implantaten zijn de nieuwe implantaten binnen het portfolio. Ze kunnen worden ingezet bij patiënten met een gelimiteerd verticaal botvolume en zo complexe verticale botaugmentaties voorkomen.

Loxim™ transfer piece: voor meer gebruiksgemak
Alle Roxolid SLActive-implantaten zijn voorzien van het nieuwe Loxim transfer piece. Dit biedt meer flexibiliteit tijdens de chirurgische procedure. Na de plaatsing van het implantaat is het transfer piece makkelijk los te klikken.

1 Compared with grade 4 annealed (specifications from standard ASTM F67) and cold-worked titanium (data on file).
2 Saulacic N, Bosshardt DD, Bornstein MM, Berner S, Buser D: Bone apposition for a titanium-zirconium alloy implant as compared to two other titanium-containing implants. Eur Cell Mater 2012; 23:273-286.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Over Straumann
Straumann, met hoofdkantoor in Basel  in Zwitersland,  is een marktleidende internationale leverancier op het gebied van tandheelkundige implantaten en regeneratie van mondweefsel
Met het Straumann® Dental Implant System levert Straumann een oplossing voor elke indicatie in de tandheelkundige implantologie. Het Straumann® Regenerative System biedt producten ten behoeve van weefsel- en botregeneratie. Daarnaast richt Straumann zich op de restauratieve tandheelkunde. Onder de vlag van Straumann® CARES® Digital Solutions biedt Straumann zeer geavanceerde CADCAM-technologie.

Straumann onderscheidt zich van andere systemen met haar betrouwbaarheid, precisie en gebruiksvriendelijkheid.

Naast kwalitatief hoogwaardige producten biedt Straumann haar klanten graag iets extra’s. Zoals individueel praktijkadvies, praktijkbegeleiding en promotionele ondersteuning. Bovendien werkt Straumann nauw samen met het International Team for Implantology (ITI). In opdracht van ITI organiseert Straumann elk jaar diverse cursussen, thema-avonden en andere bijeenkomsten op diverse niveaus. Straumann en het ITI brengen zo tandheelkundige professionals samen.

Noot voor de redactie. Niet voor publicatie
Straumann B.V., Einsteinweg 15, 3404 LE IJsselstein, Telefoon (030) 600 89 00. www.straumann.com

Jacqueline van Dam
PR & MarCom Project Leader