Persbericht Henry Schein

Melville, N.Y. 28 februari 2014

HENRY SCHEIN BINNEN DE BEDRIJFSTAK OP PLAATS ÉÉN
VAN DE FORTUNE-LIJST VAN MEEST BEWONDERDE BEDRIJVEN TER WERELD 2014

Het bedrijf staat op de eerste plaats in alle negen subcategorieën.

Henry Schein, Inc. (NASDAQ: HSIC), de grootste leverancier van gezondheidsproducten en -diensten voor tandarts-, dierenarts- en huisartspraktijken ter wereld, heeft vandaag bekendgemaakt dat het bedrijf in de categorie Groothandel: Gezondheidszorg op de eerste plaats geëindigd is op de FORTUNE®-lijst van Meest bewonderde Bedrijven ter Wereld 2014.

Henry Schein staat ook op de eerste plaats in elke van de negen subcategorieën van deze ranking: Innovatie, People Management, Gebruik van Ondernemingsassets, Sociale Verantwoordelijkheid, Kwaliteit van het Management, Financiële Gezondheid, Langetermijninvesteringen, Kwaliteit van Producten/Diensten en Mondiale Concurrentiepositie. Dit jaar werd Henry Schein bij FORTUNE voor het 13e opeenvolgende jaar aangemerkt als een van de Meest bewonderde Bedrijven.

"We voelen ons zeer vereerd dat we in onze bedrijfstak op de eerste plaats geëindigd zijn in Fortune's lijst van de Meest bewonderde Bedrijven ter Wereld 2014" luidde het commentaar van Stanley M. Bergman, bestuursvoorzitter en CEO van Henry Schein. "Onze eerste plaats in elk van de negen subcategorieën, waaronder Sociale Verantwoordelijkheid en Mondiale Concurrentiepositie, laat opnieuw zien dat een bedrijf het wel degelijk 'goed kan doen door goed te doen'. Deze ranking bevestigt ons lang gekoesterde geloof in Benjamin Franklin's filosofie van het 'verlichte eigenbelang' en dit inspireert Team Schein om iets terug te blijven doen voor de maatschappij door onze betrokkenheid bij onze leveranciers, klanten en aandeelhouders."

Volgens het tijdschrift FORTUNE is deze lijst van Meest bewonderde Bedrijven ter Wereld het definitieve rapport over de reputaties van bedrijven.

Bezoek voor meer informatie over de ranking van FORTUNE's Meest bewonderde Bedrijven ter Wereld 2014: http://money.cnn.com/magazines/fortune/most-admired/

Over Henry Schein, Inc.

Henry Schein, Inc. is wereldwijd de grootste leverancier van medische zorgproducten en -diensten aan medische, tandheelkundige en veterinaire praktijken. Het bedrijf is ook werkzaam voor tandheelkundige laboratoria, openbare en institutionele zorgklinieken en andere alternatieve zorgverleners. Henry Schein, een Fortune 500® bedrijf en lid van de NASDAQ 100® Index, heeft meer dan 16.000 Team Schein Members in dienst en bedient meer dan 800.000 klanten.

Het bedrijf biedt een uitgebreid assortiment producten en diensten aan, waaronder oplossingen die een toegevoegde waarde bieden voor het beheren van efficiënte praktijken en het verlenen van hoogwaardige zorg. Henry Schein werkt via een gecentraliseerd en geautomatiseerd distributienetwerk waarbij ruim 96.000 merkproducten en onder het eigen Henry Schein-merk geleverde producten op voorraad worden gehouden en meer dan 110.000 additionele producten op bestelling geleverd kunnen worden. Het bedrijf biedt zijn klanten exclusieve, innovatieve technologische oplossingen aan, waaronder praktijkmanagementsoftware en e-commerceoplossingen, maar ook een uitgebreid pakket aan financiële diensten.

Vanuit het hoofdkantoor in Melville, N.Y. stuurt Henry Schein activiteiten en dochterondernemingen in 25 landen aan.

Meer informatie vindt u op de website van Henry Schein via www.henryschein.com.

CONTACT: Susan Vassallo
Vice President Corporate Communications