Persbericht Henry Schein

Almere, 19 maart 2014

Henry Schein presenteert tijdens Dental Expo aanvullende diensten, een nieuwe catalogus én een App voor de mondzorgpraktijk.

Tijdens de Dental Expo in de Amsterdam RAI onthult Henry Schein op standnummer 8.526 een breed pakket aanvullende diensten voor de mondzorgpraktijk onder de naam Dentalliance. Daarnaast presenteert zij een nieuwe catalogus met verbruiksmaterialen en een App voor Android en iOS.

Dentalliance is de naam van een pakket aanvullende diensten waarmee Henry Schein Dental haar positie als full service depot wil verstevigen, maar vooral de tandheelkundige professie wil laten beleven dat henry Schein meedenkt over alle aspecten van de praktijkvoering. Naast de bekende producten die de onderneming levert worden vijf pijlers geïntroduceerd waaronder de diensten zijn ingedeeld. Eén van de pijlers is bijvoorbeeld patiëntencommunicatie. Alles begint immers met de motivatie van de patiënt!

Deze beleving is ook terug te vinden in de geheel vernieuwde catalogus met verbruiksmaterialen. Henry Schein Dental heeft er nu voor gekozen de producten, naast de afbeelding en de omschrijving, te voorzien van relevante gebruikersinformatie zodat het voor de klant nóg eenvoudiger is te bepalen welk product past bij welke behandeling. Ook dit is één van de middelen die Henry Schein biedt om de praktijkvoering makkelijker te maken.

Het gebruik van smartphones en Apps is inmiddels goed ingeburgerd, daarom introduceert Henry Schien Dental een App voor de iPhone en Android die vanaf de Dental Expo beschikbaar is in de iOS App Store of de Android Play Store. Met de App kan onder andere tandheelkundig nieuws worden bekeken, technische meldingen worden gemaakt, nieuwe producten worden besteld of voor een cursus worden ingeschreven.

Henry Schein Dental
Veluwezoom 16