Persbericht Dentsply Implants

Zoetermeer, 20 april 2015

Lab-based scanning voor ATLANTISTM abutments

DENTSPLY Implants breidt het aanbod digitale oplossingen voor ATLANTIS™ patiëntspecifieke abutments uit met een verbinding naar exocad® DentalCAD. Deze laatste ontwikkeling biedt tandtechnische laboratoria een verbeterde digitale workflow. De meerwaarde bestaat zowel uit kostenbesparing als een verdere versnelling van de bestelprocedure.

‘Deze ontwikkeling versterkt de positie van DENTSPLY Implants en ATLANTIS™ patiëntspecifieke prothetische oplossingen met een groot aantal exocad® DentalCAD gebruikers. We zijn verheugd om samen met exocad® te werken aan het verstrekken van een nieuwe digitale workflow voor tandtechnisch laboratoria,’ zegt Mikael Sander, Group Vice President Operations & Digital Implant Solutions, DENTSPLY Implants.

De verbinding met exocad® werd mogelijk gemaakt door een overeenkomst te sluiten met exocad® GmbH in Duitsland, waardoor een interface binnen exocad® DentalCAD werd gecreëerd voor het bestellen van ATLANTIS™patiëntspecifieke abutments. Bestellingen worden op basis van gegevens uit de vele scanners ondersteund door het exocad® platform. Extra ontwikkeling is de integratie van de ATLANTIS Abutment Core File; dit is een digitaal bestand van het buitenste oppervlak van het ATLANTIS abutment. De tandtechnicus kan hiermee een tijdelijk of definitief ontwerp van de kroon vervaardigen voordat het definitieve ATLANTIS abutment geleverd wordt.

Voor exocad® DentalCAD gebruikers bestaat de mogelijkheid om de ATLANTIS Abutment Core File automatisch te importeren. De lancering staat gepland voor de tweede helft van 2015.

‘Deze functie heeft veel belangstelling van onze partners. Zij kunnen de ‘Send to Atlantis’ functie integreren in de exocad® versie. We zijn erg blij om met DENTSPLY Implants, marktleider in patiëntspecifieke abutments, nauw samen te werken en daardoor onze partners en eindgebruikers keuzevrijheid  te bieden,’ zegt Larry Bodony, President van exocad® America, Inc.

Exocad® GmbH is gevestigd in Darmstadt, Duitsland, en heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Hong Kong en Luxemburg. Exocad® DentalCAD is een open ontwerpsysteem dat samenwerking  mogelijk maakt met vooraanstaande tandheelkundige scannerfabrikanten.

Over DENTSPLY Implants
DENTSPLY Implants biedt uitgebreide oplossingen tijdens alle stadia van een implantaatbehandeling, waaronder implantaatsysteem ANKYLOS®, ASTRA TECH Implant System™ en XiVE®, digitale technologieën zoals ATLANTIS™ patiëntspecifieke CAD/CAM-oplossingen, SimPlant® geleide chirurgie, SYMBIOS® regeneratieve oplossingen en professionele ontwikkelingsprogramma's. DENTSPLY Implants creëert waarde voor tandheelkundige professionals en zorgt voor voorspelbare en duurzame uitkomsten in implantaatbehandelingen wat resulteert in een betere kwaliteit van leven voor patiënten.

Neem voor meer informatie contact op met:
Laurens Verweij, director Business Support DENTSPLY Implants, tel. +31 79 360 19 73 / +31 6 53 47 87 80.